Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina Recz -
Urząd Miejski w Reczu
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Unii Europejskiej

Gospodarka odpadami

Deklaracja o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

 

 

Harmonogram do pobrania:

 

Harmonogram:

 


DARMOWA aplikacja z harmonogramem odbioru śmieci w Twojej okolicy.

 

Pobierz na telefon: https://recz.pl/strona/aplikacja-kiedy-smieci

 

 


Szanowni Mieszkańcy Gminy Recz

Przypominamy, że zgodnie z art. 6i ust. 1 pkt 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2022 r., poz. 2519 ze zm.) obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje w przypadku nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy - za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.

Zamieszkiwanie oznacza rodzaj pobytu osoby cechujący się zaspokajaniem codziennych potrzeb życiowych tej osoby w mieszkaniu faktycznie zajmowanym, stanowiącym jej centrum życia domowego w danym okresie, a w szczególności nocowaniem, stołowaniem się i wypoczynkiem po pracy czy nauce.

Nawiązując do powyższego obowiązek ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczy osób zamieszkujących na danej nieruchomości. Zamiar stałego pobytu, zameldowanie, wytwarzanie odpadów czy ich ilość nie ma znaczenia. Czasowa nieobecność zobowiązanego, spowodowana np. wyjazdem do bliskich, pobytem w sanatorium, wyjazdem wakacyjnym, pracą za granicą, czy inną pracą charakteryzującą się czasową nieobecnością (np. kierowca samochodu ciężarowego) nie zwalnia od obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarkę odpadami.

W  związku z tym, właściciele nieruchomości, w przypadku których zadeklarowana dotychczas ilość osób zamieszkujących nieruchomość nie jest zgodna ze stanem faktycznym, proszeni są o złożenie stosownej korekty deklaracji nie czekając na wezwanie Urzędu. Korektę należy złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Reczu w godzinach pracy urzędu.

W naszym systemie gospodarowania odpadami ciągle brakuje dużej ilości mieszkańców przez co pozostali ponoszą zwiększone koszty za wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Dlatego też Gmina Recz zawarła porozumienie z Gminą Miejską Świdnik, dotyczące bezpłatnego użytkowania aplikacji wykrywającej niespójności danych w deklaracjach określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z innymi składanymi w ostatnim czasie deklaracjami i informacjami do naszych jednostek. Efekt? Nie będzie konieczności podnoszenia opłat za śmieci.

 

KOMUNIKAT

Burmistrz Recza  informuje, że od dnia 1 lipca 2021 r. rozpoczęte zostaną kontrole w zakresie przestrzegania przez mieszkańców zasad segregacji odpadów komunalnych.

Pracownicy firmy odbierającej odpady na terenie Gminy Recz sprawdzać będą zawartość pojemników na odpady zmieszane, jak również pojemników i worków do selektywnej zbiórki pod kątem gromadzenia w nich odpadów zgodnie z ich przeznaczeniem.

Przypominamy, że selektywna zbiórka odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości i jest obecnie obowiązkowa.

W przypadku stwierdzenia przez pracowników firmy odbierającej odpady nieprawidłowości w tym zakresie odpady nie będą odbierane. Pojemnik/worek oznaczony zostanie naklejką, koloru żółtego zawierającą komunikat o konieczność ponownego posortowania odpadów. Prawidłowo posegregowane odpady zostaną odebrane przez firmę wywozową podczas kolejnego odbioru, który odbędzie się zgodnie z harmonogramem.

Uchwała: http://e-dziennik.szczecin.uw.gov.pl/GetActPdf