- Korzystaj ze sprawdzonych portali do rezerwacji noclegu lub lotu. Zweryfikuj, czy np. adres strony jest poprawny i dla kogo został wystawiony certyfikat (kliknij w ikonę kłódki w przeglądarce i rozwiń informacje). Pamiętaj, zamknięta kłódka nie gwarantuje bezpieczeństwa. Przed zakupem sprawdź opinie w sieci.
- Uważaj na fałszywe wiadomości – hotel lub przewoźnik wysłał do Ciebie prośbę o dodatkowe potwierdzenie danych do płatności? To mogą być oszuści, którzy przejęli konto firmy i próbują wykraść Twoje dane. Nie zgadzaj się na płatność poza aplikacją lub stroną hotelu i przewoźnika, lub portalu do rezerwacji noclegów.
- Nie udostępniaj nikomu swojej karty płatniczej – to pracownik hotelu, sklepu czy restauracji powinien podejść do Ciebie z terminalem płatniczym.
- Używaj sieci wi-fi tylko, jeśli znasz jej pochodzenie – dodatkowo wyloguj się ze wszystkich ważnych aplikacji.
- Włącz powiadomienia – poinformujemy Cię o tym, co się dzieje na Twoim koncie, np. sprawdzisz transakcje kartą. Możesz je otrzymywać bezpłatnie w aplikacji i e-mailem lub włączyć płatne powiadomienia SMS.
- Korzystaj z czasowej blokady karty – jeśli np. wychodzisz z pokoju hotelowego i nie chcesz zabierać jej ze sobą na plażę. Po powrocie kartę możesz łatwo odblokować w dowolnym momencie.