Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina Recz -
Urząd Miejski w Reczu
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Unii Europejskiej

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków

Wniosek: Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków (PDF, 139.17 KB)

 

 

 

 

 

Burmistrz Recza informuje, iż każdy właściciel nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy (tzw. szambo) lub w indywidualny system oczyszczania ścieków (tzw. przydomową oczyszczalnię ścieków) ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do Urzędu Miejskiego w Reczu w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej. Druki zgłoszenia zbiornika bezodpływowego – szamba, lub przydomowej oczyszczalni ścieków dostępne na stronie 

Przypominamy – ZGŁOSZENIE JEST OBOWIĄZKOWE!

Wypełnione zgłoszenia należy:

  1. wysłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Reczu ul. Ratuszowa 17, 73-210 Recz.
  2. wysłać pocztą elektroniczną na adres recz@recz.pl lub Skrzynka EPUAP: /963xe1dsrw/skrytka.
  3. dostarczyć osobiście do Urzędu Miejskiego w Reczu, ul. Ratuszowa 17 i złożyć w kancelarii parter pok. nr 1.

 

Zgodnie z art. 3 ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r. poz. 888) organ wykonawczy gminy jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania i zagospodarowania osadów ściekowych.

Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach reguluje kwestie związane m.in. z odprowadzaniem ścieków. Zgodnie z nią właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej. W przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona – do wyposażenia nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków. Przypominamy również, że jeśli przy danej posesji wybudowana została sieć kanalizacji sanitarnej, to zgodnie z obowiązującymi przepisami, właściciel takiej nieruchomości ma obowiązek przyłączenia się do kanalizacji. Jedynym wyjątkiem są nieruchomości wyposażone w przydomową oczyszczalnię ścieków, spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych. Ponadto właściciele którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych są zobowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych jak również każdy właściciel powinien posiadać podpisaną umowę z firmą posiadającą zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu gminy Recz. W trakcie kontroli prowadzonych przez pracowników urzędu, właściciel zobowiązany jest udokumentować wykonanie w/w obowiązku przez okazanie umowy oraz dowodów wpłaty za usługi. Usługę wywozu ścieków na terenie gminy Recz mogą wykonywać jedynie przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, wydane przez Burmistrza Recza.

Jednocześnie informujemy, iż w zgodnie z zapisami ww. ustawy kto pozbywa się zebranych na terenie nieruchomości nieczystości ciekłych w sposób niezgodny z przepisami w/w ustawy – podlega karze grzywny.

Zgłoszenia prosimy wnosić niezwłocznie od momentu rozpoczęcia użytkowania szamba lub przydomowej oczyszczalni ścieków. W przypadku urządzeń niezgłoszonych do tej pory do gminnej ewidencji – obowiązek należy spełnić niezwłocznie.

Przypominamy – ZGŁOSZENIE JEST OBOWIĄZKOWE!