Wniosek: WNIOSEK_O_WYDANIE_ZEZWOLENIA_NA_PRZEPROWADZENIE_ZBIA_RKI_PUBLICZNEJ.pdf (PDF, 71.34 KB)
Nazwa usługi:
Pozwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 15 marca 1933 r. o zbiórkach publicznych (Dz. U. Nr 22, poz. 162 z późniejszymi zmianami) w szczególności art. 2 ust., oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 listopada 2003 r. o sposobie przeprowadzania zbiórek publicznych oraz zakresu kontroli nad tymi zbiórkami (Dz. U. Nr 199, poz. 1947 z późn. zm.).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o przeprowadzenie zbiórki publicznej – załącznik do KU - F1/KU/VI/BP-03.
2. Do wniosku należy dołączyć:
- aktualny wyciąg z rejestru sądowego,
- statut organizacji lub akt organizacyjny komitetu (w przypadku gdy zbiórkę ma przeprowadzić komitet tylko w tym celu utworzony) podpisany przez wszystkich członków komitetu, zawierający następujące dane:
- cel powołania komitetu,
- sposób realizacji celu (plan zbiórki),
- zasady podejmowania uchwał dotyczących realizacji celu,
- imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za zbiórkę,
- nazwiska i adresy członków komitetu,
- adres komitetu.
3. Do wglądu:
- dowód osobisty osoby odpowiedzialnej za zbiórkę.
II. OPŁATY:
Opłata skarbowa:
za wydane decyzji - 82,00 zł.
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miejskiego w Reczu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Reczu - Bank GBS nr 42 83590005 0000 1108 20000015 za pośrednictwem Banków bądź Poczty Polskiej.
III. TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 30 dni.
IV. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w BOI). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
V. UWAGI:
1. Pozwolenie na zbiórkę publiczną może być udzielone jedynie:
- stowarzyszeniom zarejestrowanym,
- organizacjom posiadającym osobowość prawną ,
- komitetom zorganizowanym dla przeprowadzenia określonego celu.
2. Cel zbiórki powinien być zgodny z prawem oraz zasługiwać na poparcie ze względu na interes publiczny. Za takie cele uznaje się cele religijne, państwowe, oświatowe, kulturalno-społeczne, społeczno-opiekuńcze.
3. Zawiadomienie o wyniku zbiórki i sposób zużytkowania zebranych ofiar powinno być w terminie 1 miesiąca od zakończenia zbiórki złożone w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Reczu oraz ogłoszone w prasie. Zawiadomienie ma zawierać:
- nazwę i siedzibę instytucji, która zbiórkę przeprowadziła,
- nazwę władzy, która udzieliła pozwolenia oraz datę i numer tego pozwolenia,
- sumę (ilość i rodzaj) zebranych ofiar,
- wykaz kosztów przeprowadzenia zbiórki,
- dokładne przedstawienie podziału czystego dochodu ze zbiórki z wymienieniem celów, na które dochód ten został przeznaczony oraz sum przekazanych na każdy z tych celów,
4. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w BOI lub wydziale prowadzącym sprawę.
VI. ZAPISY:
Wpłyniecie wniosku do Urzędu Miejskiego w Reczu (zapis – rejestr wniosków w BOI); dekretacja wniosku przez BG/ZB; wpłynięcie wniosku na stanowisko BP (zapis – rejestr wniosków); potwierdzenie przez BP wniosku zapisem “stwierdzam kompletność wniosku” lub “stwierdzam brak: (należy określić rodzaj braków)” wraz z parafą i datą przeglądu; wydanie decyzji przez BG (zapis – rejestr decyzji).
Przechowywanie dokumentów w aktach sprawy.
Okres archiwizacji akt sprawy – 5 lat.