Do pobrania: wniosek_o_wydanie_jednorazowego_zezwolenia_na_sprzeda___napojaiw_alkoholowych_%2B_RODO.pdf (PDF, 308.25 KB)
Nazwa usługi:
Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012, poz. 1356), w szczególności art. 181
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych (załącznik do karty usługi – formularz F1/KU/VI/BRG-03)
2. Załączniki:
- kopia stałego zezwolenia na sprzedaż alkoholu z dowodem uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia (nie dotyczy zezwoleń wydanych przez gminę Recz).
II. OPŁATY:
1. Opłata za jednorazowe zezwolenie wynosi 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń*.
* Opłata roczna wynosi:
· 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 % zawartości alkoholu oraz piwa,
· 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 4,5 % do 18 % zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa),
· 2100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 18 % alkoholu.
Opłat można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Reczu lub na rachunek:
Gmina Recz
GBS Choszczno, oddział w Reczu
42 8359 0005 0000 1108 2000 0015
III. TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 30 dni
IV. TRYB ODWOŁAWCZY:
1. Zażalenie na postanowienie gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych dotyczące opinii o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Recza. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.
2. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
V. UWAGI:
1. Jednorazowe zezwolenie otrzymują podmioty gospodarcze, które posiadają stałe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych. Zezwolenia wydawane są na okres do 2 dni.
2. Odbiór zezwolenia odbywa się po okazaniu dowodu uiszczenia opłaty za jego wydanie.
VI.ZAPISY:
Wpływ wniosku do Urzędu Miejskiego w Reczu (zapis-rejestr wniosków BOI); dekretacja wniosku przez BG/ZB; wpłynięcie wniosku na stanowisko BRG (zapis-rejestr wniosków); potwierdzenie przez pracownika przeglądu wniosku zapisem: „stwierdzam kompletność wniosku” lub „stwierdzam brak (należy określić rodzaj braków)” wraz z parafą i datą przeglądu; zapis- decyzja (BG/ZB). Archiwizacja akt sprawy – 3 lata.