Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina Recz -
Urząd Miejski w Reczu
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Unii Europejskiej

Ogłoszenie - II przetarg ustny nieograniczony - dz. nr 136/3 Sicko

  • 11 października 2024

BURMISTRZ RECZA

         Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r. poz. 344) oraz rozporządzenia Rady Ministrów dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. 2021 r. poz. 2213).

OGŁASZA II PRZETARG USTNY NIEOGRANICZONY

Na sprzedaż nieruchomości położonej w obrębie ewidencyjnym 0007 Sicko.

 

  Przedmiotem przetargu jest sprzedaż prawa własności nieruchomości stanowiącej działkę położoną w obrębie 0007 Sicko, o nr ew. 136/3, o powierzchni 0,0700 ha, sklasyfikowanej w ewidencji gruntów jako Br-RIVa – grunty rolne zabudowane, zabudowanej budynkiem gospodarczym o konstrukcji blaszanej o pow. zabudowy 15 m². Dla której prowadzona jest księga wieczysta Nr Nr SZ1C/00029009/9.

Przedmiotowa nieruchomość nie posiada aktualnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a zgodnie z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Recz oznaczona jest symbolem M – tereny zabudowy mieszkaniowej i usług towarzyszących mieszkalnictwu. Ponadto ww. działka znajduje się w Obszarze Chronionego Krajobrazu D (Choszczno-Drawno) Lasy Puszczy nad Drawą.

Przedmiotowa nieruchomość nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi i nie ma przeszkód prawnych w rozporządzaniu nią ani nie jest przedmiotem żadnych zobowiązań.

 

Cena wywoławcza do przetargu wynosi 33 000,00 zł (słownie: trzydzieści trzy tysiące złotych 00/100)

 

Wadium wynosi –  4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100),

 

Minimalne postąpienie nie mniej jak 1% – 330,00 zł (słownie: trzysta trzydzieści złotych 00/100).

 

Sprzedaż nieruchomości zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust.1 pkt. 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

 

Przetarg odbędzie się w dniu 15 listopada 2024 r. o godz. 10.00 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Reczu ul. Ratuszowa 17.

 

Ustalone wadium należy wpłacić w gotówce nie później niż do dnia 12 listopada 2024 r. włącznie na konto Urzędu Miejskiego w Reczu Nr 60 8359 0005 0000 1108 9000 0032 w Zachodniopomorskim Banku Spółdzielczym Choszczno O/Recz. Data wniesienia wadium jest datą uznania rachunku bankowego Gminy Recz.

Przed przystąpieniem do przetargu należy zapoznać się z nieruchomością poprzez oględziny. Osoba przystępująca do przetargu przyjmuje jego warunki bez zastrzeżeń.

 

WARUNKI PRZETARGU

Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium oraz okazanie Komisji:

-dowodu tożsamości – w przypadku osób fizycznych,

-aktualnego wypisu z właściwego rejestru, stosownych pełnomocnictw, dowodu tożsamości osób reprezentujących podmiot – w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, a podlegających wpisowi do rejestru. Aktualność wypisu z rejestru winna być potwierdzona w sądzie, w okresie trzech miesięcy przed terminem przetargu. Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika.

- Małżonkowie biorą udział w przetargu osobiście lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej,

- pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z ogłoszeniem o przetargu, warunkami przetargu i przyjęciu ich bez zastrzeżeń wraz z podaniem nr konta do zwrotu wadium (przykładowy wzór w załączeniu)

- nabycie nieruchomości przez cudzoziemca w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tj. Dz. U. z 2017r. poz. 2278) może nastąpić, po przedłożeniu zezwolenia właściwego ministra na nabycie tej nieruchomości wydanego na zasadach i w sytuacjach przewidzianych ustawą, jeżeli uzyskanie zezwolenia wynika z przepisów cytowanej wyżej ustawy, chyba że zajdą przewidziane ustawą przesłanki wyłączające wymóg uzyskania takiego zezwolenia. Za aktualny uważa się dokument wydany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem przetargu.

 

Zbycie nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży nastąpi zgodnie z wypisem z rejestru gruntów, kartoteki budynków oraz wyrysem z mapy ewidencyjnej.

 

Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostaje zwrócone w przeciągu 3 dni. Cena osiągnięta w przetargu podlega zapłacie nie później niż 3 dni przed zawarciem umowy notarialnej. Nabywca ponosi koszty związane z zawarciem umowy notarialnej.

Sprzedający najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu zawiadomi nabywcę o miejscu i terminie sporządzenia umowy sprzedaży.

Jeżeli osoba, ustalona, jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i w terminie podanym w zawiadomieniu o zawarciu umowy notarialnej, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Zastrzega się prawo odwołania i unieważnienia przetargu (zgodnie z art.38 ust. 4 powołanej na wstępie ustawy).

I przetarg odbył się w dniu 22.08.2024 r.

W sprawie uzyskania szczegółowych informacji oraz ustalenia terminu oględzin lokalu należy kontaktować się z podinspektorem ds. gospodarki mieniem komunalnym w Urzędzie Miejskim w Reczu – pokój nr 19, tel. 957654461, email: nieruchomosci@recz.pl.  

 

 

 

Do pobrania: