Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina Recz -
Urząd Miejski w Reczu
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Unii Europejskiej

Ogłoszenia - I przetarg ustny ograniczony - dz. nr 240/4 Recz

  • 14 kwietnia 2025

BURMISTRZ RECZA

         

Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145) oraz rozporządzenia Rady Ministrów dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. 2021 r. poz. 2213).

 

OGŁASZA I PRZETARG USTNY OGRANICZONY

Dla właścicieli nieruchomości sąsiednich

 

Przedmiotem przetargu jest sprzedaż prawa własności niezabudowanej nieruchomości stanowiącej działkę położoną w obrębie 0008 m. Recz, o numerze ewidencyjnym 240/4, o powierzchni 0,0175 ha, sklasyfikowanej w ewidencji gruntów jako B, dla której prowadzona jest księga wieczysta Nr SZ1C/00004374/7.

Przedmiotowa nieruchomość nie posiada aktualnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Recz oznaczona jest jako – tereny mieszkaniowe i usługowe. Ponadto ww. działka znajduje się w Obszarze Chronionego Krajobrazu.

Działka bezpośrednio przylega do drogi publicznej. Media w działkach sąsiednich. Bezpośrednio przez działkę przebiega kabel telekomunikacyjny sieć wodociągowa o łącznej długości ok. 15 mb w związku z czym w umowie sprzedaży zostanie ustanowiona służebność przesyłu, ponadto ustanowiona zostanie również nieodpłatne służebność gruntowa dla każdoczesnego właściciela dz. nr 240/2 w celu dostępu do znajdującego się na nim budynku do którego drzwi wejściowe znajdują się na ścianie przyległej do działki nr 240/4.

Nieruchomość położona jest na terenie Starego Miasta wpisanego do rejestru zabytków, w związku z czym, właściciel zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a także do uzyskania pozwoleń organu ochrony zabytków na prowadzenie robót budowlanych oraz na prowadzenie badań archeologicznych w przypadku prowadzenia prac ziemnych.

Przedmiotowa nieruchomość nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi i nie ma przeszkód prawnych w rozporządzaniu nią ani nie jest przedmiotem żadnych zobowiązań.

Z uwagi na ograniczoną możliwość zagospodarowania nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży wybrana została forma przetargu ograniczonego do właścicieli nieruchomości sąsiednich oznaczonych jako: działka nr 240/2 oraz 240/3 obręb Recz.

 

Cena wywoławcza do przetargu wynosi 11 000,00 zł (słownie: jedenaście tys. złotych 00/100)

 

Wadium wynosi –  2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100),

 

Minimalne postąpienie nie mniej jak 1% – 110,00 zł (słownie: sto dziesięć złotych 00/100).

 

Sprzedaż nieruchomości zwolniona jest z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

 

Przetarg odbędzie się w dniu 15 maja 2025 r. o godz. 10.00 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Reczu ul. Ratuszowa 17.

Ustalone wadium należy wpłacić w gotówce nie później niż do dnia 12 maja 2025 r. włącznie na konto Urzędu Miejskiego w Reczu Nr 60 8359 0005 0000 1108 9000 0032 w Zachodniopomorskim Banku Spółdzielczym Choszczno O/Recz. Data wniesienia wadium jest datą uznania rachunku bankowego Gminy Recz.

Przed przystąpieniem do przetargu należy zapoznać się z nieruchomością poprzez oględziny. Osoba przystępująca do przetargu przyjmuje jego warunki bez zastrzeżeń.

WARUNKI PRZETARGU

Warunkiem udziału w przetargu jest pisemne zgłoszenie uczestnictwa wraz z oświadczeniem lub dokumentem potwierdzającym prawo własności nieruchomości sąsiedniej oraz potwierdzeniem wpłaty wadium w Biurze Obsługi Interesanta  tutejszego Urzędu (pokój nr 1) w terminie do 13 maja 2025 r.

Lista osób zakwalifikowanych do przetargu zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń UM w Reczu w dn. 14 maja 2025 r. 

Osoby biorące udział w przetargu winne są okazać Komisji:

-dowód tożsamości – w przypadku osób fizycznych,

-aktualny wypis z właściwego rejestru, stosownych pełnomocnictw, dowodu tożsamości osób reprezentujących podmiot – w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, a podlegających wpisowi do rejestru. Aktualność wypisu z rejestru winna być potwierdzona w sądzie, w okresie trzech miesięcy przed terminem przetargu. Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika.

- Małżonkowie biorą udział w przetargu osobiście lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej,

- pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z ogłoszeniem o przetargu, warunkami przetargu i przyjęciu ich bez zastrzeżeń wraz z podaniem nr konta do zwrotu wadium (przykładowy wzór w załączeniu)

- nabycie nieruchomości przez cudzoziemca w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tj. Dz. U. z 2017r. poz. 2278) może nastąpić, po przedłożeniu zezwolenia właściwego ministra na nabycie tej nieruchomości wydanego na zasadach i w sytuacjach przewidzianych ustawą, jeżeli uzyskanie zezwolenia wynika z przepisów cytowanej wyżej ustawy, chyba że zajdą przewidziane ustawą przesłanki wyłączające wymóg uzyskania takiego zezwolenia. Za aktualny uważa się dokument wydany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem przetargu.

 

Zbycie nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży nastąpi zgodnie z wypisem z rejestru gruntów, kartoteki budynków oraz wyrysem z mapy ewidencyjnej.

 

Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostaje zwrócone w przeciągu 3 dni. Cena osiągnięta w przetargu podlega zapłacie nie później niż 3 dni przed zawarciem umowy notarialnej. Nabywca ponosi koszty związane z zawarciem umowy notarialnej.

Sprzedający najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu zawiadomi nabywcę o miejscu i terminie sporządzenia umowy sprzedaży.

Jeżeli osoba, ustalona, jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i w terminie podanym w zawiadomieniu o zawarciu umowy notarialnej, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Zastrzega się prawo odwołania i unieważnienia przetargu (zgodnie z art.38 ust. 4 powołanej na wstępie ustawy).

 

W sprawie uzyskania szczegółowych informacji należy kontaktować się z podinspektorem ds. gospodarki mieniem komunalnym w Urzędzie Miejskim w Reczu – pokój nr 19, tel. 957841090, email: nieruchomosci@recz.pl

 

 

 

 

Ogłoszenie podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w tutejszym Urzędzie, zamieszczenie na stronie www.recz.pl oraz w biuletynie informacji publicznej.

 

 

 

 

 

 

           

 

Do pobrania: https://bip.recz.pl/artykul/ogloszenia-i-przetarg-ustny-ograniczony-dz-nr-240-4-recz