Szanowni Mieszkańcy!
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2025 r., poz.733) Burmistrz jest zobligowany do prowadzenia kontroli nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe (szamb) oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Kontrole przeprowadza się co najmniej raz na dwa lata zgodnie z planem kontroli, podczas której weryfikuje się posiadanie umów oraz dowodów płatności za opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub przydomowych oczyszczalni ścieków.
Należy wiedzieć, że zgodnie z art. 10 ust. 2 i 2d ww. ustawy, kto nie wykonuje powyższych obowiązków oraz utrudnia przeprowadzenia kontroli podlega karze grzywny.
Ponadto przypominam, iż każdy właściciel nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków winien zgłosić ten fakt do Urzędu Miejskiego w Reczu, celem wprowadzenia do gminnej ewidencji. Brak ww. zgłoszenia będzie wiązał się z koniecznością zebrania informacji przez Urząd podczas kontroli na terenie Państwa posesji.
Druk zgłoszenia można pobrać poniżej lub pobrać wersję papierową w biurze nr 1 Urzędu Miejskiego w Reczu.
Wypełnione zgłoszenia należy:
- wysłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Reczu ul. Ratuszowa 17, 73-210 Recz.
- wysłać pocztą elektroniczną na Skrzynka EPUAP: /963xe1dsrw/skrytka.
dostarczyć osobiście do Urzędu Miejskiego w Reczu, ul. Ratuszowa 17 i złożyć w kancelarii parter pok. nr 1.
Zgłoszenia należy wnosić od momentu rozpoczęcia użytkowania szamba lub przydomowej oczyszczalni ścieków. W przypadku urządzeń niezgłoszonych do tej pory do gminnej ewidencji – obowiązek należy spełnić niezwłocznie nie później niż do dnia 31.12.2025 r.
Do pobrania: Zgloszenie_do_ewidencji_zbiornikow_bezodpywowych-Recz.pdf (PDF, 4 KB)
Burmistrz Recza
Dawid Koźmiński