21-07-2023 • Aktualności
SUSZA
Sposób szacowania strat spowodowanych suszą w 2023 r.
Burmistrz Recza informuje, że weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 1350).
Zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami nadal podstawową drogą zgłoszenia strat suszowych będzie publiczna aplikacja „Zgłoś szkodę rolniczą”- (https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign).
Jednocześnie, jeśli producent rolny chciałby, aby oszacowania dokonała również powołana przez wojewodę komisja, powinien złożyć wniosek o oszacowanie szkód w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – suszy.
Producent rolny zgłasza wystąpienie szkód w terminie umożliwiającym ich oszacowanie, nie później niż do dnia 15 września roku wystąpienia szkody.
Wypełnione wnioski można składać w Urzędzie Miejskim w Reczu (parter, pok. Nr 1), w dni powszednie w godzinach 7:30 – 15:30.
Do wniosku wskazanym jest załączenie kopii wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023.
Wszyscy, którzy złożą wnioski o oszacowanie strat przez Komisje Gminne muszą również złożyć wniosek za pomocą publicznej aplikacji, do dnia 15 października roku wystąpienia suszy
Komisja powinna oszacować szkody spowodowane przez suszę w terminie dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku przez producenta rolnego, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż do wschodów upraw.
Aplikacja do zgłaszania szkód:
Do pobrania:
Dodatkowe informacje:
© 2011 Recz. Wszystkie prawa zastrzeżone | Deklaracja dostępności
Obsługa techniczna ALFA TV