« strona główna
Rekrutacja - Samodzielne stanowisko ds. ograniczenia niskiej emisji.
15-02-2022 • Aktualności
BURMISTRZ RECZA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OGRANICZENIA NISKIEJ EMISJI
I. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miejski w Reczu, ul. Ratuszowa 17.
II. Stanowisko urzędnicze: Samodzielne stanowisko ds. ograniczenia niskiej emisji.
III. Niezbędne wymagania od kandydatów:
- obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie wyższe;
- znajomość przepisów dotyczących ustaw: o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków; Prawo ochrony środowiska;
o samorządzie gminnym, Kodeks postępowania administracyjnego, rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt.
IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
- prawo jazdy kat. B
- umiejętność pracy w zespole,
- staranność, skrupulatność, dokładność, dyspozycyjność, zaangażowanie, odporność na stres.
V. Zakres wykonywanych zadań na danym stanowisku:
- W zakresie spraw ograniczenia niskiej emisji:
- współtworzenie gminnej strategii ochrony powietrza,
- aktualizacja i integracja gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Recz, Programie Ograniczania Niskiej Emisji dla Gminy Recz oraz założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Recz,
- nadzór nad wdrażaniem przyjętej w gminie strategii gospodarki niskoemisyjnej poprzez inicjowanie działań i inwestycji służących ograniczeniu emisji zanieczyszczeń powietrza oraz gazów cieplarnianych,
- prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła,
- rozliczanie wydatków związanych z realizacją programów pomocowych związanych z ograniczeniem niskiej emisji,
- przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw,
- współpraca i komunikowanie się z innymi podmiotami zajmującymi się ochroną powietrza (np. z innymi organami administracji publicznej, z powołanymi w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie ekspertami ds. energetyki),
- Zadania związane z realizacją programu „Czyste Powietrze”
- udzielanie informacji o Programie osobom zainteresowanym złożeniem Wniosku o dofinansowanie;
- podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi Wnioskodawcami i przedstawienie im korzyści płynących z wzięcia udziału w Programie;
- wsparcie Wnioskodawców w zakresie przygotowywania Wniosków o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w Programie, z zachowaniem należytej staranności;
- zagwarantowanie dostępności dla Wnioskodawców przeszkolonego przez WFOŚiGW pracownika lub pracowników, którzy zapoznali się z dokumentacją programową i znają zasady programu, którzy będą informować o Programie i pomagać przy wypełnianiu Wniosków o dofinansowanie;
- zapewnienie stanowiska komputerowego z dostępem do Internetu, obsługiwanego przez pracownika wskazanego w pkt 4, stanowisko spełniające wymogi bezpieczeństwa informacji i zachowania poufności oraz ochrony danych osobowych, umożliwiające Wnioskodawcy złożenie Wniosku o dofinansowanie oraz jego wydruk;
- organizacja spotkań informujących o zasadach Programu dla mieszkańców, w tym minimum jedno w kwartale (pierwsze powinno odbyć się w ciągu 30 dni od dnia wejścia w życie postanowień Porozumienia dotyczących punktu konsultacyjno-informacyjnego), minimum cztery spotkania w roku (w sytuacji stanu epidemii dopuszczalne spotkania online);
- wydruk i zapewnienie dostępności przynajmniej w punkcie konsultacyjno-informacyjnym, materiałów informacyjnych i promocyjnych o Programie udostępnionych Gminie przez WFOŚiGW w formie elektronicznej (opracowanych przez NFOŚiGW oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska);
- przekazywanie Wnioskodawcom informacji dotyczących Programu, w tym określonych w Programie dopuszczalnych warunkach łączenia dofinansowania przedsięwzięć z innymi programami finansowanymi ze środków publicznych, w tym w ramach regionalnych programów operacyjnych oraz z gminnymi programami ograniczania niskiej emisji (jeżeli Gmina takie realizuje).
- wizyty u mieszkańców, połączone z oceną obecnego źródła ciepła i potrzebą jego wymiany oraz wstępną analizą stanu budynku pod kątem termomodernizacji, w trakcie wizyt jest przedstawiana oferta Programu, wizyty mogą być realizowane w trakcie kontroli prowadzonych na podstawie art. 379 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
- rozsyłanie materiałów informacyjnych do potencjalnych Wnioskodawców Programu zachęcających do złożenia Wniosku o dofinansowanie - rozsyłanie materiałów informacyjnych do potencjalnych wnioskodawców programu zachęcających do złożenia wniosku - liczba adresów musi się równać minimum 20% liczby budynków jednorodzinnych na terenie Gminy w roku, w którym prowadzony jest punkt konsultacyjno-informacyjny;
- przeprowadzanie anonimowych ankiet wśród mieszkańców z zakresu ochrony powietrza i programów pomocowych, w przypadku wystąpienia przez wfośigw z taką prośbą do Gminy oraz przekazania wzoru ankiety;
- prowadzenie innych działań mających na celu propagowanie Programu (jeżeli Gmina będzie widziała taką potrzebę);
- przekazywanie do WFOŚiGW Wniosków o dofinansowanie, składanych przez Wnioskodawców w Gminie, niezwłocznie, lecz nie później niż 5 dni roboczych od złożenia w Gminie. Wnioski o dofinansowanie przekazywane do WFOŚiGW przez Gminę powinny zawierać numer nadany przez nią. Data wpływu podpisanego Wniosku o dofinansowanie do kancelarii Gminy (potwierdzona na pierwszej stronie dostarczonego wniosku poprzez stempel kancelarii lub potwierdzona poprzez odbiór przesyłki) stanowi datę złożenia wniosku do WFOŚiGW w rozumieniu Programu;
- pomoc Wnioskodawcom przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników.
VI. Warunki pracy:
- Sposób zatrudnienia: umowa o pracę.
- Wymiar czasu pracy: pełen etat.
- Miejsce pracy i charakter pracy: praca administracyjno-biurowa w Urzędzie Miejskim w Reczu.
VII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Reczu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu styczniu 2022 r. wynosi powyżej 6 %.
VIII. Wymagane dokumenty (do pobrania z: http://bip.recz.pl/strony/9195.dhtml)
- list motywacyjny wraz z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu;
- życiorys (CV);
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i inne kwalifikacje mające znaczenie przy rozpatrywaniu ofert;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie;
- oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – (osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego);
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku (w przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na wstępne badania lekarskie do lekarza medycyny pracy).
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV oraz kwestionariusz osobowy powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Wszystkie dokumenty przedkładane w naborze przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
IX. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Miejskiego
w Reczu, ul. Ratuszowa 17, pok. Nr 1 (Biuro Obsługi Interesanta) lub przesłać listownie na adres:
Urząd Miejski w Reczu
ul. Ratuszowa 17, 73-210 Recz,
w terminie do 25.02.2022 r. do godz. 13.30 .
Dokumenty powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na samodzielne stanowisko ds. ograniczenia niskiej emisji”
X. Inne informacje.
- Dla oceny aplikacji zostanie powołana komisja, która może zaprosić kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani pisemnie lub telefonicznie.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej w BIP: www.bip.recz.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Reczu ul. Ratuszowa 17.
BURMISTRZ RECZA
/-/ Wiesław Łoński
Recz, dnia: 15.02.2022 r.