25-01-2022 • Aktualności
Zasady rekrutacji
do Szkoły Podstawowej w Reczu
Rekrutacja odbywa się zgodnie z terminami określonymi w zarządzeniu Nr 10/2022 Burmistrza Recza z dnia 21 stycznia 2022 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do publicznego przedszkola i klas I publicznej szkoły podstawowej prowadzonych przez Gminę Recz, na rok szkolny 2022/2023.
W postępowaniu rekrutacyjnym brane są pod uwagę następujące kryteria:
· rodzeństwo kandydata uczęszcza do danej szkoły – 5 pkt.;
· rodzice lub rodzic kandydata pracują/pracuje lub prowadzą/prowadzi działalność gospodarczą w obwodzie szkoły – 4 pkt (w celu potwierdzenia kryterium należy dołączyć zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu, zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej, wydruk z Centralnej Ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego);
· w obwodzie szkoły zamieszkują krewni wspierający rodziców/opiekunów prawnych w zapewnieniu dziecku należytej opieki – 3 pkt (w celu potwierdzenia kryterium należy dołączyć oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego);
· rodzeństwo absolwentów szkoły – 2 pkt (w celu potwierdzenia kryterium należy dołączyć oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego).
Dzieci zamieszkałe na terenie gminy Recz przyjmowane są do klasy I Szkoły Podstawowej w Reczu z urzędu, na podstawie zgłoszenia, w którym wskazuje się adres miejsca zamieszkania rodziców.
Dzieci, dla których Szkoła Podstawowa w Reczu nie jest szkołą obwodową, mogą być przyjęte po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.
Wnioski/ zgłoszenia o przyjęcie do Szkoły Podstawowej w Reczu należy składać w terminie od 21 marca do 22 kwietnia br.
Dokumenty można pobrać w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Reczu lub ze strony internetowej szkoły szkolarecz.edupage.org (zakładka "uczniowie i rodzice" - do pobrania) oraz tutaj