10-12-2021 • Aktualności
8 grudnia 2021 r. w Urzędzie Miejskim w Reczu została podpisana umowa o dofinansowanie zadania pn. wsparcie psychologiczno – pedagogiczne dla uczniów Szkoły Podstawowej w Reczu.
Ze strony Województwa Zachodniopomorskiego umowę podpisywał Członek Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego Pan Stanisław Wziątek, w imieniu Gminy Recz Burmistrz Recza Wiesław Łoński oraz Skarbnik Miejski Ewa Patrzałek. W spotkaniu udział wzięli również Eugeniusz Nykiel – Przewodniczący Rady Powiatu i Maciej Gryczewski – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Reczu.
„Pomorze Zachodnie – wsparcie psychologiczno-pedagogiczne” to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.7 Wdrożenie programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością oraz przedsięwzięć związanych
z walką i zapobieganiem COVID-19 Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.
Gmina Recz jako strona umowy oraz Szkoła Podstawowa im. Stefana Czarnieckiego w Reczu jako beneficjent otrzymała grant w wysokości 36111,85 zł (całkowity koszt projektu 38213,60 zł) na następujące działania, które w Szkole Podstawowej w Reczu realizowane są od października 2021 r.
W ramach zaplanowanych działań w szkole prowadzonych jest szereg działań i zajęć:
1. Indywidualne porady prowadzone przez psychologa
2. Indywidualne porady pedagogiczne dla uczniów klas I-IV
3. Indywidualne porady pedagogiczne dla uczniów klas V-VIII
4. Klub Dyskusyjny – zajęcia warsztatowe
5. Gimnastyka – zajęcia warsztatowe
6. Joga – zajęcia warsztatowe
7. Gry logiczne – zajęcia warsztatowe
8. Zajęcia rozwijające uzdolnienia wokalne – kółko wokalne
9. Zajęcia rozwijające uzdolnienia taneczne – kółko taneczne
10. Zajęcia rozwijające uzdolnienia instrumentalne – kółko gitarowe
11. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla uczniów powracających z zagranicy
12. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego z wykorzystaniem metody CLIL
13. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego z wykorzystaniem metod kreatywnych
14. Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się z wykorzystaniem metody planu daltońskiego.
Zaplanowane działania, które potrwają do końca roku szkolnego 2021/2022 przyczynią się do poprawy sytuacji zdrowotnej uczniów (zarówno kondycji psychicznej jak i fizycznej), która uległa pogorszeniu w okresie epidemii – jest to bowiem główny cel projektu.
Zakładamy, że udzielone wsparcie przyczyni się do przezwyciężenia problemów związanych z radzeniem sobie ze stresem, poprawy samodyscypliny
i koncentracji, pomocy w radzeniu sobie z problemami w domu rodzinnym, wzrostu samoakceptacji i motywacji do nauki, pomogą w naprawie relacji z rówieśnikami i nauczycielami, przyczynia się do wzrostu integracji między rówieśnikami, poprawią koordynację ruchową, przyczynią się do uspokojenia emocji, poprawy wad postawy i przezwyciężenia problemów z nadwagą, poprawią umiejętność komunikacji, przełamywania barier społecznych, wzmocnią kompetencje społeczne i umiejętności współpracy
w grupie, a także odpowiedzialności za pracę zespołową. Projekt ma również na celu poprawę samoakceptacji poprzez inicjowanie innowacyjnych metod pracy, ciekawej formy rozwiązywania problemów, ma na celu zwiększenie zainteresowanie nauką i motywacji do nauki języków obcych, w tym zwiększenie swobody
w posługiwaniu się językiem angielskim, wzrost motywacji do nauki w ciekawej formie, nauki logicznego myślenia, a tym samym wzrostu efektywności nauki.