19-11-2021 • Aktualności
BURMISTRZ RECZA
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899) oraz rozporządzenia Rady Ministrów dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. 2014 r. poz. 1490).
OGŁASZA III PRZETARG USTNY NIEOGRANICZONY
Na sprzedaż nieruchomości położonej w obrębie ewidencyjnym 0008, m. Recz.
Przedmiotem przetargu jest sprzedaż prawa własności niezabudowanej nieruchomości stanowiącej działki położone w obrębie 0008 m. Recz przy ul. Staromiejskiej, o numerach ewidencyjnych 272/8 oraz 272/9, o łącznej powierzchni 0,1050 ha, sklasyfikowane w ewidencji gruntów jako Bp - zurbanizowane tereny niezabudowane lub w trakcie zabudowy, dla której prowadzona jest księga wieczysta Nr SZ1C/00004006/7.
Przedmiotowa nieruchomość nie posiada aktualnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego a zgodnie z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Recz oznaczona jest jako U, MN – tereny usług, tereny mieszkaniowe i usług towarzyszących mieszkalnictwu. Ww. działka znajduje się w Obszarze Chronionego Krajobrazu.
Działka posiada dostęp do drogi publicznej, media w działkach sąsiednich.
Nieruchomość położona jest na terenie Starego Miasta wpisanego do rejestru zabytków, w związku z czym, właściciel zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a także do uzyskania pozwoleń organu ochrony zabytków na prowadzenie robót budowlanych oraz na prowadzenie badań archeologicznych w przypadku prowadzenia prac ziemnych.
Przedmiotowa nieruchomość gruntowa nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi i nie ma przeszkód prawnych w rozporządzaniu nią ani nie jest przedmiotem żadnych zobowiązań. W granicach dz. nr 272/8 umieszczona jest sieć kanalizacji sanitarnej 200 mm, długości ok. 30 mb, w związku z czym przy sprzedaży ustanowiona zostanie służebność przesyłu na rzecz właściciela sieci polegająca na prawie wstępu, przejazdu i przechodu w celu dokonywania przeglądów, napraw, ulepszeń, itp. Ponadto zostanie ustanowiona służebność drogowa w dz. nr 272/8 polegająca na prawie przejścia i przejazdu dla każdoczesnego właściciela dz. nr 272/4.
Cena wywoławcza do przetargu wynosi 46 000,00 zł (słownie: czterdzieści sześć tysięcy złotych 00/100).
Wadium wynosi – 4 600,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).
Minimalne postąpienie nie mniej jak 1% – 460,00 zł (słownie: czterysta sześćdziesiąt złotych 00/100).
Sprzedaż nieruchomości zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust.1 pkt. 9 ustawy o podatku od towarów i usług.
Przetarg odbędzie się w dniu 17 grudnia 2021 r. o godz. 11.30 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Reczu ul. Ratuszowa 17.
Ustalone wadium należy wpłacić w gotówce nie później niż do dnia 14 grudnia 2021 r. włącznie na konto Urzędu Miejskiego w Reczu Nr 60 8359 0005 0000 1108 9000 0032 w Zachodniopomorskim Banku Spółdzielczym Choszczno O/Recz. Data wniesienia wadium jest datą uznania rachunku bankowego Gminy Recz.
Przed przystąpieniem do przetargu należy zapoznać się z nieruchomością poprzez oględziny w terenie. Osoba przystępująca do przetargu przyjmuje jego warunki bez zastrzeżeń.
WARUNKI PRZETARGU
Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium oraz okazanie Komisji:
-dowodu wpłaconego wadium,
- pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z ogłoszeniem o przetargu, warunkami przetargu i przyjęciu ich bez zastrzeżeń wraz z podaniem nr konta, na które zostanie zwrócone wadium,
-dowodu tożsamości – w przypadku osób fizycznych,
-aktualnego wypisu z właściwego rejestru, stosownych pełnomocnictw, dowodu tożsamości osób reprezentujących podmiot – w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, a podlegających wpisowi do rejestru. Aktualność wypisu z rejestru winna być potwierdzona w sądzie, w okresie trzech miesięcy przed terminem przetargu. Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika.
- małżonkowie biorą udział w przetargu osobiście lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej potwierdzonej przez notariusza lub pracownika urzędu,
- w przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba będąca cudzoziemcem – uzyskanie zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na nabycie w/w nieruchomości z uwzględnieniem art. l ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz.U. z 2017 roku, póz. 2278 ze zm.), a w przypadku wygrania przetargu okazanie komisji przetargowej promesy lub zezwolenia. Jeżeli nabycie nieruchomości przez cudzoziemca nie wymaga zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych nabywca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia w tym zakresie w notarialnej umowie nabycia,
Zbycie nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży nastąpi zgodnie z wypisem z rejestru gruntów oraz wyrysem z mapy ewidencyjnej. Nabywca oświadczy w umowie sprzedaży, że nie będzie występować z roszczeniami wobec Gminy Recz z tytułu ewentualnej niezgodności w zakresie rodzaju użytków oraz ewentualnej różnicy w powierzchni zbywanej nieruchomości, jeżeli po podpisaniu umowy sprzedaży w wyniku pomiarów wykonanych przez uprawnionego geodetę okaże się, że powierzchnia przedmiotowej nieruchomości jest inna, niż wynika to z ww. dokumentów.
Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostaje zwrócone w przeciągu 3 dni. Cena działki podlega zapłacie nie później niż 3 dni przed zawarciem umowy notarialnej. Nabywca ponosi koszty związane z zawarciem umowy notarialnej.
Sprzedający najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu zawiadomi nabywcę o miejscu i terminie sporządzenia umowy sprzedaży.
Jeżeli osoba, ustalona, jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i w terminie podanym w zawiadomieniu o zawarciu umowy notarialnej, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Zastrzega się prawo odwołania i unieważnienia przetargu (zgodnie z art.38 ust. 4 powołanej na wstępie ustawy).
I przetarg odbył się w dn. 08.07.2021 r. i z powodu braku wpłaty wadium stał się nieskuteczny.
II przetarg odbył się w dn. 07.10.2021 r. i z powodu braku wpłaty wadium stał się nieskuteczny.
Szczegółowych informacji można zasięgnąć w Urzędzie Miejskim w Reczu - podinspektor ds. Gospodarki Mieniem Komunalnym - tel. 957654461 w. 113, email: nieruchomosci@recz.pl.
Ogłoszenie podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w tutejszym Urzędzie oraz zamieszczenie na stronie www.recz.pl oraz bip.recz.pl