19-11-2020 • Aktualności
Sprawozdanie z konsultacji projektu „Programu współpracy Gminy Recz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2021 rok”
Konsultacje odbywały się na podstawie:
1) art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.), który brzmi: „Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego uchwala, po konsultacjach z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3, przeprowadzonych w sposób określony w art. 5 ust. 5, roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3. Roczny program współpracy jest uchwalany do dnia 30 listopada roku poprzedzającego okres obowiązywania programu.
2) §1 Uchwały Nr XXVI/165/13 Rady Miejskiej w Reczu w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Recz.
3) Zarządzenia Burmistrza Recza nr 132/2020 z dnia 30 października 2020 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w Gminie Recz w przedmiocie projektu „Programu współpracy Gminy Recz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2021 rok”.
W związku z powyższym, w dniach od 31 października 2020 r. do 15 listopada 2020 r. odbyły się konsultacje w celu poznania opinii organizacji pozarządowych oraz podmiotów wskazanych w ustawie na temat projektu Programu współpracy.
Ogłoszenie o konsultacjach zostało umieszczone na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Reczu (www.recz.pl) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Reczu (www.bip.recz.pl). Zainteresowane podmioty otrzymały możliwość przekazania swoich opinii pisemnie bądź pocztą elektroniczną.
W wyniku przeprowadzonych konsultacji, do Urzędu Miejskiego w Reczu nie wpłynęła żadna opinia odnosząca się do konsultowanego projektu Programu współpracy.
Sprawozdanie sporządził:
Piotr Bohdziewicz
Recz, dnia 19 listopada 2020 r.