09-12-2011 • Aktualności
„NAUKA PRZEZ ZABAWĘ SZANSĄ NA SUKCES” Nr POKL.09.01.02-32-166/11-00
Gmina Recz przystąpiła do realizacji projektu systemowego„Nauka przez zabawę szansą na sukces”, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”
Projekt realizowany jest w okresie od 01.09.2011 r. do 29.06.2012 r. we wszystkich szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Recz.
Celem głównym projektu jest podniesienie jakości usług edukacyjnych we wszystkich szkołach podstawowych w Gminie Recz poprzez zapewnienie bazy dydaktycznej.
W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne i sprzęt komputerowy dla Szkoły Podstawowej w Reczu na kwotę 55 755,90 zł, a dla Szkoły Podstawowej w Lubieniowie na kwotę 30 000 zł.
Celem szczegółowym projektu jest stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne.
W obu szkołach zostaną przeprowadzone następujące zajęcia dodatkowe, wspierające proces indywidualizacji nauczania:
W Lubieniowie: dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu – 30 godzin zajęć; zajęcia rozwijające zdolności matematyczno-przyrodnicze - 30 godzin zajęć; zajęcia rozwijające zdolności sportowe – 30 godzin zajęć.
W Reczu: dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu – 60 godzin zajęć; zajęcia logopedyczne – 30 godzin zajęć; zajęcia rozwijające zdolności matematyczno-przyrodnicze - 60 godzin zajęć; zajęcia rozwijające zdolności artystyczno-muzyczne – 60 godzin zajęć; zajęcia rozwijające zdolności językowe – 30 godzin zajęć; zajęcia rozwijające zdolności sportowe – 30 godzin zajęć.
Realizowane w ramach projektu działania w dużej mierze będą koncentrowały się na zmniejszaniu barier równości przez osłabianie stereotypów płci. Zajęcia dydaktyczne prowadzone będą w kontekście tematyki równości płci, a zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt służyć mają kształtowaniu w uczennicach/uczniach poczucia równości oraz będą wykorzystywane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie.